Дійшов до думки, що треба якусь нову літалку. Просту і швидкороблену. Але побільше. Так, щоб кинув до машини, на полі два болта закрутив (а може навіть вже зібрану в машину кинув), залився - та в хмари. І під бензин... Бо лежить DLE-20RA без справи.
Є бажання встигнути до цього Нового року, але то вже як Бог дасть.
Починаємо з крила. Переглянуті "закрома Родіни" виявили не досить великий вибір матеріалу, тому нервюри доведеться пиляти з тополевої фанери , що трохи додасть ваги звісно. І пиляти по одній, бо якось не уявляю собі як ту пачку обробляти. А так - потихеньку медитуючі з лобзиком за півдня наробив:
Розкладено креслення, закріплено нижню полицю лонжерону та встановлена перша нервюра -
Далі - більше...Оскільки півнервюри встановити без передньої кромки точно не є можливим, тому довелося трохи змініти порядок зборки. Спочатку встановлено основні нервюри, потім до них "на суху" вставлено базуючу рейку передньої кромки, а потім вже вклеюються шматочки стінки лонжерона та півнервюри. Дефіцит бальзи зараз досить відчутний, то стінки лонжерона довелося частково склеювати з обрізок...
Можна вже приклеїти другу частину передньої кромки...
Вклеїти верхню полицю лонжерона
та трохи зашити задню кромку. Вже щось вимальовується . На сьогодні все... Нехай сохне, завтра спробуємо рухатись далі.
За день особливо похизуватися нічим - трохи шкурилася бальза в розмір 2 мм та клеїлися панелі для зашивки лобіка крила, за допомогою рубанка підготована верхня частина передньої кромки під зашивку та зашито, власне. Сохне. Також наклеєні полиці нервюр на половині крила. Ще випиляно лобзиком панелі для крильових серв з 3 мм фанери... Радує одне - наче на крило бальзи вистачає . А ось клей улюблений скінчається, доведеться разоритися на придбання нової пляшечки ...
Дата: Воскресенье, 21.11.2021, 16:51 | Сообщение # 8
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline
Город: Шостка
Дата регистрации:
23.05.2014
Сьогодні крило показало своє "черевце" ...
Видаляємо зпилюванням вже не потрібні "милиці" та, трохи підрівнюючи, прошкуримо місця видалення.
Приважимо крило, щоб притиснути до стапелю, та приклеємо задню кромку.
Місця склеювання смужок та рейок бальзи бажано розміщувати на перетині з нервюрами, якщо є така можливість. Так буде надійніше.
Між справою підсилимо місця кріплення серво на панелях. Панелі з 3 мм березової фанери і підсилення також. Матеріал для підсилення задіяно той, що випиляно з місць під серви. А як жеж - економія ! Тепер буде міцно.
Під час склеювання часто-густо краплі клею вилазять з-під склеюваних частин, застигаючі потім та лишаючі не дуже приємні для ока напливи. Тож, доцільно мати під рукою пензлик, якім ці краплі можна прибрати поки вони рідкі. Щоб не застигав, пензлик треба тримати в склянці з водою.
Дата: Понедельник, 22.11.2021, 21:05 | Сообщение # 9
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline
Город: Шостка
Дата регистрации:
23.05.2014
Справи сьогоденні... Остаточно зклеєно задню кромку. Тут хочу завважити, що зробив не по "фен-шую" . З метою економії бальзи трохи порушив технологію, але результат досить задовільний.
Клеємо нижній лобік та полиці нервюр.
Вклеєні та оформлені місця встановлення серв. Виріз в бальзі зроблено більший задля того, щоб серва лягла на тверду фанеру, а не продавлювала бальзу. Ну, а бальза додана для того, щоб плівка вірно лягла.
Поки клей висихав, розпаяв роз'єм серв елеронів. Купив колись жменьку таких 6-пінових роз'ємів та вже не на одній моделі ними успішно користуюся, дуже подобаються.
Під дроти видумав такий кабелепровід з коктельної рурочки.
Роз'єм вклеєно на своє місце, дроти протягнуто в кабелепровід. Тепер в польоті їх не буде теліпати, що могло б привести до втрати контактів та, як наслідок, незапланованої зустрічі моделі з поверхнею.
І наостанок приклеїв кромки лобіка. Нехай до завтра сохне...
Остаточно зашито центроплан крила. Бальза красиво колом вирізана, бо там в фанерний майданчик будуть впиратися плястикові гвинти кріплення крила. Така інкрустація бальзи на зашивці викликана тим, що за катастрофічним нестатком тієї самої бальзи панель довелося зклеїти з трьох різних шматків.
Та ніт, не так вже й споро. Коли модель робиться вперше, то треба продумувати всі майбутні кроки виготовлення. Якщо з крилом біль-менш все зрозуміло, то фюзеляж виявив низку питань, що потребують уваги...
Втім -
Сьогодні особливо нічого не зрушилося - ведеться роботи з боковинами фюзеляжу. Наприклад, вирішив все ж пустити стрингери з сосни, хоча автор застосовує бальзу. Хоча и бальза буває важча за сосну. Яка в нього - невідомо. Та трохи звузив хвостові панелі під серви, з'економив десь під 8 грамів!
А наступне фото - так би мовити еволюція моїх модельних ножів. Зліва направо - 1. Ніж з 60-х, що колись подарував мені дядько по матері, який свого часу вів авіамодельний гурток в Підмосков'ї. Досі іноді стає в нагоді, коли треба щось грубе постругати. 2. Не мій, але схожим ножем я користувався десь в році 73-му... 3. Модельний ніж, яким я користувався майже до кінця 90-х, виготовлений мною з полотна німецького дискового ножа KNAUFF (дуже якісна сталь), яким на початку 80-х різали рулонну плівку на "Свемі". Було "круто" на той час. Середина ручки з 1,5 мм фанери, "щоки" - з твердої бальзи, вкритої емалітом. 4. Американський модельний ніж PRODGE під лезо №11, який з'явився у мене в кінці 90-х - на початку нульових, коли став доступним інтернет-шопінг. Проблема з заточуванням леза десь с того часу загубилася - затупилося старе - викинув та поставив нове. "Захід" такими користується з 50-х років ... 5. Модельний (макетний) ніж японської OLFA - дуже якісна заточка та сталь під певні завдання, користуюсь десь з 2015 року, коли отримав його в дарунок на Новий рік.