Теплого літнього вечора або "бабочкі лєтают, бабочкі"...
|
|
ZENITE | Дата: Вторник, 26.05.2020, 19:28 | Сообщение # 1 |
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline Город: Шостка Дата регистрации: 23.05.2014
| Щоб не сумувати тихими карантинними вечорами, та й днями... , втім - у кожного свій улюблений час доби, коли руки найбільше потребують чимось зайнятися, окрім сування мишою по килимку. Тож - за традицією - щось новеньке для себе, але в певних конструктивних та часових межах. Починаємо
|
|
| |
osobystist | Дата: Вторник, 26.05.2020, 21:22 | Сообщение # 2 |
Участник
Группа: Проверенные
Сообщений: 47
Статус: Offline Город: Шостка Дата регистрации: 26.01.2020
| А шо це має бути за літак?
|
|
| |
ZENITE | Дата: Вторник, 26.05.2020, 22:27 | Сообщение # 3 |
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline Город: Шостка Дата регистрации: 23.05.2014
| Літак, літачок, літачЕнько ... Схильність до чогось, що виглядає схожим на справжні літаки передбачає напівкопію. Також, останнім часом дійшов до думки, що "задоволення власного для", літак має мати можливості до якогось пілотажу, бо нарізати повітря "млинцями" досить скоро надокучає. Також, проект має бути досить простим, тому швидко реалізованим, бо може виникнути нестача часу або інші обставини, що притуплять до нього інтерес і він відправиться на "курну полицю", а там вже і так є... Також, щодо розмірів - мені здається, що розмах 2 з невеликим "гаком" метри і моноплан - то досить бюджетно, як не прикро те констатувати, але "скрутні часи, панове, настали". Крім того - таке крило мені в машину влазить нерозбірне . Також, улюблена епоха 30-х років минулого сторіччя - "золота ера авіації! Може ще щось пригадаю, то додам .
|
|
| |
ZENITE | Дата: Среда, 27.05.2020, 19:08 | Сообщение # 4 |
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline Город: Шостка Дата регистрации: 23.05.2014
| Якщо хтось пам'ятає - була у мене модель DH.82 Tiger Moth - культове творіння Джеффрі Де Хевілленда - приємний у всіх сенсах літачок (мається на увазі модель ). Йому, та й усім іншим творінням Джеффрі притаманні елеґантні форми справжніх красенів неба. Тому пошуки чергового прототипу для відтворення в моделі і рухалися в цьому напрямку... І дорухалися ...
Отже - один з "метеликів" ДеХевілленда DH.94 MothMinor:
MothMinor був розроблений як моноплан з низьким розташуванням крила для заміни біпланової серії Moth і мав на меті забезпечити схожі показники з меншою потужністю і без необхідності в обробці натягувачів і опор біплана. Його попередником був моноплан DH.81 Swallow Moth, єдиний екземпляр якого був випробуваний de Havilland Aircraft Company Limited 24 серпня 1931 року. Це був нізкоплан з відкритою двомісній кабіною, оснащеного двигуном Gipsy IV потужністю 80 л. с. (60 кВт). Через велику кількість замовлень на інші варіанти Moth роботи за цим проектом припинили, щоб відновити кілька років потому, але з урахуванням нових технологій, випробуваних при створенні DH.88 і Albatross. Прототип цільнодерев'яного DH.94 Moth Minor під керування самого Джеффрі Де Хевилленда вперше злетів у Хетфілді 22 червня 1937 року. Було розгорнуто серійне виробництво, і до початку Другої світової війни побудували 71 літак, в тому числі чотири в варіанті DH.94C Moth Minor Coupe, з більш високою хвостовою частиною фюзеляжу і дахом кабіни, що відкидається. При ціні продажу лише 575 фунтів Moth Minor був популярний серед льотних клубів, бажаючих придбати сучасні моноплани. На початку 1940 року, коли виробництво в Хетфілді було завантажено випуском бойових літаків, креслення, комплектуючі та побудовані планери Moth Minor були передані "de Havilland Aircraft Pty Ltd" в Бенкстауне, Сідней. Там були випущені більше 40 машин для австралійських ВПС. Один з цих літаків було не так давно відновлено в Австралії. Він і стає прототипом для створення моделі.
Масштаб 1:5 добре вкладється в оголошені технічні вимоги, адже 11150 мм розмаху, поділені на п'ять, дають "приємні" 2230 мм ... До цього всього є "сердцє - пламєнний мотор" - DLE20RA, який свого часу продавався та не продався - "значіт нє судьба, значіт нє судьба..." Двигун за характеристиками дає тягу десь 7 кг, що впевнено має бути "досить". І ще, "до купи" нарито цілком придатні креслення, які не соромно використати.
Звітуємо далі...
|
|
| |
ZENITE | Дата: Четверг, 28.05.2020, 18:51 | Сообщение # 5 |
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline Город: Шостка Дата регистрации: 23.05.2014
| Ну, ось преамабула скінчилася - далі підуть нецікаві звіти про те, що було приклеєно чи зашкурено... Власне, я навіть не збирався відкривати цю тему, тому не дуже намагався вести фотодокументацію, пробачте вже, якщо не вийде плавного та зворушливого оповідання . Перший звіт присвячено випилюванню ферми фюзеляжу з тополевої фанери 3 мм за допомогою старенького, ще з часів дитинства, лобзіка. Отже, шаблони з паперу віддуковані та нарізані, перенесені на матеріал, пилимо... наслідки склеюємо . Доречі, чим цікавий моделізм так тим, що існує досить вар'янтів як зробити цю саму "ферму", наприклад, вибраний шлях для мене - новий і тому - цікавий.
|
|
| |
ZENITE | Дата: Пятница, 29.05.2020, 07:59 | Сообщение # 6 |
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline Город: Шостка Дата регистрации: 23.05.2014
| Звісно, перед початком роботи була проведена фаза віртуального моделювання. Мотор вписується під капот ідеально. Єдине що - доведеться задовольнитись штатним глушником-плам'ягасником, бо якусь каністру втулити там виявилось досить поблематично... Інший двигун, наприклад 4Т? Можливо, я думаю про це , але може згодом... Червоним на фото промальована стандартна металева моторама від NGH.
Про охолодження. Звісно - актуальна тема, особливо для бензиничів, де температури ого-го . Як бачимо - вхіднй отвір для повітря розташований просто навпроти циліндру двигуна. Тобто - з "вдуванням" наче все ґаразд. Тепер з "видуванням", об'єм якого, як каже теорія, повинен перевищувати "вдування" десь в три рази. На фото видно, що шпангоути не доходять до низу капоту - це охолоджуваний канал. Це раз... Капот має таки собі вуха, що не прилягають до фюзеляжу - тобто продувка копійна є - і це два. Також в передньому шпангоуті робимо технологічний виріз під провід запалювання та інше, через цей виріз підкапотне повітря буде попадати в фюзеляж та через виріз в кокпіті - на "вілицю". І це три. Здається - досить, щоб забезпечити продувку?
|
|
| |
ZENITE | Дата: Воскресенье, 31.05.2020, 20:41 | Сообщение # 7 |
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline Город: Шостка Дата регистрации: 23.05.2014
| Дещо про стабілізатор. Нічого незвичного бальза, бальза и ще трохи бальзи та ПВА. Основа з бальзи 1,5 мм. Далі на неї ліпимо все інше. Керма буде тягнуто "під ганчірку", передня частина зашивається бальзою 2 мм завтовшки.
|
|
| |
ZENITE | Дата: Понедельник, 01.06.2020, 22:07 | Сообщение # 8 |
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline Город: Шостка Дата регистрации: 23.05.2014
| Щось на зразок кіля
|
|
| |
ZENITE | Дата: Среда, 03.06.2020, 19:37 | Сообщение # 9 |
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline Город: Шостка Дата регистрации: 23.05.2014
| Ну, що, панове, будуємо крило. Такі собі консолі невелички, всього по 900 мм довжиною. Там видно плястиковий гвинт - то є елемент кріплення консолі до центроплану :). Але він (гвинт) будЕ вкручуватись з боку центроплану через відкритий гальмівний щиток. Зараз він вкручений в гайку-краб... щоб не загубився ! Трохи видно пенал з'єднуючої дюралевої труби (25 мм, якщо когось цікавить). Щоб консолі були підняті на деякий кут відносно центроплану, отвори під пенал проходять в кінцевих нервюрах консолі на різному рівні. Така собі цікавинка - робив таке вперше B)....
"Риб'ячий" кістяк вкриваємо панелями бальзи, аркуши якої попередньо доводиться склеювати за звичаною процедурою
Не забуваємо і про місця для серв елеронів - вони накриті люками з тополевої фанерки, які фіксуються гвинтиками М2
Полки нервюр додаємо, як звичайно
Та кінець консолі облагороджуємо вельми гідним шматком бальзи, з якого намаґаємось вистругати щось схоже на закінцівку
|
|
| |
ZENITE | Дата: Пятница, 05.06.2020, 17:10 | Сообщение # 10 |
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline Город: Шостка Дата регистрации: 23.05.2014
| Як завжди, постало питання, яким чином зробити рух поверхонь елеронів, щоб це не дуже кидалося в очі? Тобто - виглядало досить "по-справжньому". В нашому випадку товщина крила та копійні швидкості дозволяють (я сподіваюсь ) розмістити привід керування в тілі крила. Не дуже то й видно, особливо здалеку вийшло .
І, власне, купка консолей
Тепер черга звітування за центропланом. Гальмівний щиток - спочатку хтів зробити його з склотекстоліту, але потрібної товщини навколо та задурно не знайшов, тому зішкурив тополеву фанеру до потрібних 1,5мм та заламінував з обох боків шаром склотканини. Результат за вагою та жорсткістю мене задоволнив.
|
|
| |
ZENITE | Дата: Суббота, 06.06.2020, 17:10 | Сообщение # 11 |
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline Город: Шостка Дата регистрации: 23.05.2014
| Питали тут дехто - чи запрототипом встановлені завіси на елеронах? Якщо уважно роздивитись доступні світлини прототипу, то чітко видно, що завіси встановлені зверху
Таким чином - знизу таки має бути щілина, бо елерон якось вниз повинен відхилятися. І ці щілини добре видно на фото знизу
Такшо - елерони навішені приблизно вірно !
|
|
| |
ZENITE | Дата: Понедельник, 08.06.2020, 22:14 | Сообщение # 12 |
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline Город: Шостка Дата регистрации: 23.05.2014
| Центроплан та "ноги" шасі. "Ноги" придбані на аліекспресе, підібрані приблизно за довжиною. Довелося трохи підрізати та переробити вихід вісі колеса - мені треба було інший кут. Поморочвися, але впорався. Нові вузли під вісі були зафіксовані на стійці за допомогою епоксідки - на фото палки вставлені для контролю кутів. Після полімерізації було просвердлено нові отвори під вісі та опиляно зайве, що стирчало. Пару фото на згадку.
|
|
| |
ZENITE | Дата: Четверг, 11.06.2020, 19:47 | Сообщение # 13 |
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline Город: Шостка Дата регистрации: 23.05.2014
| Рухаємось далі з своїми нудними звітами. Чи то довго, чи то коротко, але вже майже маємо крИльце,
яке непевно ще намагається вже зводитись на ніжки.
Накидали (чи наваляли :D...) вже купку, яка проситься, щоб її упорядкували -
Тобто, мабуть можна вже тулити крило до начерку фюзеляжу. Така здалась мені логічною черга побудови...
|
|
| |
ZENITE | Дата: Суббота, 13.06.2020, 08:25 | Сообщение # 14 |
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline Город: Шостка Дата регистрации: 23.05.2014
| Для кріплення крила к фюзеляжу на центроплані передбачена "закладна" з 2мм березової фанери. Виставив крило по рівним діагонялям відносно хвоста фюзеляжа та хрестиками олівцем позначив бажані місця дюрок для плястикових болтів.
"Дюрки" було успішно "продюравлено" ...
До речі... Порядок такий, звісно: спочатку дюрки в крилі, потім - дюрки в закладній пластині фюзеляжу (яка ще тільки вставлена, але не зафіксована), щоб отримати відповідну соосність. А вже потім - вклеїти в закладну гайки і вклеїти саму закладну на її місце в фюзеляжі одночасно вкрутивши на своє місце болти крила. P.S. Якщо когось коробить від сленгу "дюрки" - підставте подумки замість них "отвори" і все буде ґаразд !
І, наостанок, коли ми вже остаточно визначились з позиціонуванням крила, огорнемо центроплан в місцях стику з фюзеляжем шаром склотканини на епоксі... Ну, щоб бальзу тут не протерло під час довгого, я сподіваюсь , льотного життя літачка.
|
|
| |
ZENITE | Дата: Воскресенье, 14.06.2020, 10:44 | Сообщение # 15 |
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline Город: Шостка Дата регистрации: 23.05.2014
| Продовжую свої докучливі опуси.
Мабуть багато в кого виникають питання - А до чого це все? Так от - може хтось з початківців-аматорів знайде тут щось корисне для себе, як свого часу шукав інформацію в "павутинні" і я, бо поруч розпитати та повчитися не було в кого. Тому - не сильно переймайтесь, прошу.
Передній мотошпангоут - переклей з фанери 3+1,5+3 мм на єпоксі. В місцях кріплення двигуна з обох сторін підсилено ще шайбами з склотекстоліту 1 мм завтошки.
Двигун встановлений на мотораму від NGH трохи нетрадиційно - зазвичай моторама тулиться снизу лапок кріплення двигуна. Тут - довелося встановлювати зверху, бо по-іншому вона виходила за межі капоту. Це трохи додало незручності в позиціюванні точек кріплення, але упорався.
Тепер, поки є вільний доступ до всіх "нутрощів", можна встановити паливний бак та "запалювалку". Бак - 260 мл. Металеві хомути, що тримають бак "одягнуті" в термоусадку, щоб тримали ніжно .
Можна вже і зашити ніжню передню частину. Не завадить там і такий собі люк доступу до нутрощів...
Болти кріплення двигуна до мотошпангоута - закручені на смолі. Поверхні між мото- та наступним шпангоутом знутри вкриті шаром склотканини, а на стиках - двома. Така собі цупка коропка народилася. Це ніколи не завадить для протидії вібраціям ДВЗ - пам'ятаємо про них завжди, це серьозна штука !
|
|
| |
|