ВХОД  ·  ГЛАВНАЯ СТРАНИЦА · [ Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS ]
  • Страница 3 из 3
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
Теплого літнього вечора або "бабочкі лєтают, бабочкі"...
ZENITEДата: Суббота, 04.07.2020, 08:20 | Сообщение # 31
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline
Город: Шостка
Дата регистрации:
23.05.2014
Дійшов час до першого польоту. 24 травня на глухівській зльотці. Вітер 2-3 метри, видимість гарна, зльотка широка та довга, ОК, поїхали...
Наче все було готове, але спочатку двигун ніяк не хтів заводитись, а потім - тримати нормальні холості. Більш-менш стабільно працював десь на 2200 обертах.

Тут прийшов до пам'яті старий анекдот (привожу літературну версію):
- Галю, что це ти з хлопцями кріз зуби розмовляєшь???
- Та так заміж хочу, що аж зуби зводить...

Так от, летіти вже хотілося, "аж зуби зводило" biggrin ...
Ну, полетіли... Пробіг, ставання на основні стійки, відрив, набір висоти - все штатно. Двигун працює на третину газу - достатньо для неспішного горизонтального польоту. Модель стійка, тенденций до звалювання не помічено. Деяки незначні тримерування по курсу та рулю висоти.
Декілько "коробочек", додавання газу - петля... все як повинно бути. Але хвилювання першого польоту тримає - треба сідати та заспокоюватись smile .
Захід на посадку... і розумію, що з прибраним газом модель продовжує летіти, знижуючись, але ду-у-у-же повільно. Злітки може й не вистачити.
Другий захід дуже здалеку, чекаємо, чекаємо... виключаю запалення і літак нарешті сідає. Ух... Ні, сьогодні більше вже літати на ньому нема бажання.
Треба буде продовжити "танці з бубеном" по регулюванню двигуна...













 
ZENITEДата: Воскресенье, 05.07.2020, 10:00 | Сообщение # 32
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline
Город: Шостка
Дата регистрации:
23.05.2014
"Шаманські танці" навколо двигуна за великим рахунком мене не задовольнили. Вивчення питання в "павутинні" прояснило, що моя проблема не поодинока. Хтось це вирішував зміною карбюратора, хтось - тонким налаштуванням знов-таки карбюратора (для цього потрібні якісь спеціальні девайси...), хтось - змирився cool ...
А в когось з коробки все працювало без нарікань - на жаль - не мій випадок.
Ще один виїзд на зльотку та посадка с заглухлим двигуном (на щастя - цілком вдала, якість планерування в літачка виявилась відмінна!) підтвердили - щось таки треба робити.

Але - чекання девайсів з Кітаю - то не наш метод. До того ж - звук літаючої бензопилки... ну, самі розумієте...

Думки почали вештатися навколо - А скількі коштує 4Т двигун и що взагалі то обійдеться???

З віком часто-густо відвідують думки, що все в житті зумовлено наперед. Ніяк, крім долі не пояснити той факт, що зненацька натрапив на оголошення, де добра людина в України!!! продавала новий Saito FG21!!! за дуже смачною ціною!!! Крім того, неподалік лежали мої гроші biggrin ... Через пару днів милувався вже двигуном у власних руках.

Тепер справа за іншим - треба встановити новий двигун на старі кріпіжні "анкери"...
Тут довелося задіяти конструкторсько-макетний метод - на кресленнях була розроблена нова моторама, нашвидкоруч змакетована в фанері, двигун був на неї встановлений та на місці було перевірено, чи все стоїть, як належить... Ніби все ґаразд...







Далі, за допомогою доброї людини Аркадія (ака ARS, за що йому велика вдячність та мій борг у вигляді діжки Паулайнера або пляшки Сандеману на його вибір tongue ), з шматка дюралю був виготовлений сам девайс та встановлений на своє місце. Покі девайс виготовлявся - двигун проходив обкатку...





До речі - під новий двигун довелося встановити нову серву газу в новому місці, біля баку(бо стара не дуже стикувалася з качалкою двигуна), підшукати нове місце встановленя "запальнички", виточити новий кок...
Про кок, еге-ж... Вивчення центровки, виявило, що треба б трохи догрузити носа. Трохи передвинутий вперед бортовий акк та точений металевий кок, вагою 100 грамів цю проблему вирішили.
Таким чином - наразі вага без палива становить 4850 гр.

- А як же без ложки дьогтю? - запитаєте ви...
- А як же! - відповім smile ...

У FG-21 вихлоп виведено просто збоку, на відмінність від старших моделей, де він майже позаду. Це унеможливило встановлення якогось колена під глушник і виведення вихлопу донизу.
Тому - прийняте рішення зробити просто прямий вихлоп черед сталевий патрубок, що виходить в отвір капоту. Розумію - не копійно... топчуся по гірлу пісні... і всі справи, але... Втім - звук - просто чарівний!
Що і було доведено на тестових вильотах одного з минулих прохолодних ранків.



Таким чином, любі друзі, ми практично вийшли на режим он-лайн оповідання. Яке, на жаль ду-у-у-же скоро добіжить до свого кінця.
 
ZENITEДата: Понедельник, 06.07.2020, 21:27 | Сообщение # 33
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline
Город: Шостка
Дата регистрации:
23.05.2014
Таке вже життя - що все рано чи піздно закінчується. Добігла до кінця і моя розповідь. І для всіх поціновувачів цієї теми - свіжа кінушка...

 
ZENITEДата: Среда, 08.07.2020, 12:48 | Сообщение # 34
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline
Город: Шостка
Дата регистрации:
23.05.2014
Кажучі про глухівську зльотку, то треба бути дуже уважним на рулінні, бо можна потрабити до вибоїни в асфальті та ткнутися носом sad ...



А ще вона дуже гарно їсть протектор...

 
ZENITEДата: Воскресенье, 12.07.2020, 15:52 | Сообщение # 35
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline
Город: Шостка
Дата регистрации:
23.05.2014
"Вісті з ланів" - хто підзабув, то була колись така рубріка в газеті " Сільське життя" (Сельская жизнь)...

Вже давно якось мене непокоїло те, що досі ніколи не паяв твердими припоями. А так було б іноді треба, що спасу нема. Але, якось обходився іншими засобами.
Та - "пора вже, браття настала", бо застосувати "дендро-фекальний принцип конструювання" до патрубку вихлопного колектора, щоб вихлоп виходив куди треба - тобто знизу - неможливо.
Можливо - мене спитають - а що таке цей ДФПК??? Простою мовою - це "з гімна та палок"...

Але - про пайку. Повивчав, спробував - і ось що вийшло:











Звичайно ж - кортить перевірити як воно працює. Прикурутив та поїхав до "ланів". Завів - краса та й годі! Додалися такі басовиті ноти, яких трохи не вистачало... ну, на мій погляд.
На кінці там ще думаю додати одне колінце, прохається воно туди.



І трохи про інше. Спитала в мене одна поважна людина - а скільки той двигун дає тобі тяги? А я й не знаю, що відповісти...
Тому, поруч з випробування колектору вирішив провести експрес-тест на статичну тягу.
Ось такий діапазон пропелерів є в наявності, нижче - наслідки, що показав електронний кітайський "безмен".



Тестування проведені на одних налаштуваннях двигуна, змінювалися тільки пропелери.

Отже:
плястик MAS 15x8 = 4300 gr
деревина DEDL 16x7 = 4700 gr
плястик MAS 16x8 = 5000 gr
деревина DEDL 17x6 = 5300 gr

Бажано б ще перевірити MAS 17Х6, але - зараз немає, може колись згодом.
Літав я на MAS 16х8. А перший політ (з DLE-20) був на MAS 15х8.
Мені здалося, що пропелери з пластику, які є більш важки, працюють краще на цьому двигуні.

Що ще? Виготовник пише, що витрата палива 15гр/хвилина на повному газу. Так воно десь і є - привожу практично повний бак, що є недоцільне. Хочу змінити бак - на меншого з об'єму.
Може в когось є зайвий ПРЯМОКУТНИЙ бак 180 мл? Куплю або прийму в дар за пару бляшанок пива.

До речі, про пиво. З почуттям виконаного можна дозволити себе... Всіх - з святом Петра та Павла!!! І сьогодні "поганому поросяті в Петрівку не холодно" - бо на дворі знову - жах...

 
ZENITEДата: Понедельник, 17.08.2020, 14:57 | Сообщение # 36
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline
Город: Шостка
Дата регистрации:
23.05.2014
Отже, після деякої паузи, обумовленої початком відпустки, настав час трохи приділити уваги подальшому розвитку проекту. А ви думали - що, вже кінець??? Ні, ще трохи буду вас розважати...

Думки про "поховання" вихлопу втілилися в крилатий метал! м-м-м.. хоча спочатку, довелося попрацювати методом ДФПК...



Простору, щоб нормально "крутити" двигуна зовсім обмаль, тому довелося робити декілька "підходів", щоб вловити ту позицію, де вихлопний колектор коректно вписується під капота.
Після цього, знов-таки не без допомоги доброї людини ARS (ще раз дякую йому за його терпіння до моїх примх), виготовлені з "крилатого металу" щоки моторами. Ну, а основу я вже сам спромігся випиляти лобзиком.
І - маємо!





До попереднього начерку вихлопного колектору додано ще одне конче потрібне колінце і він зайняв, нарешті, своє "почесне" місце.





Попутно додамо девайс... так би мовити оливовловлювач. Сподіваюсь, що всім відомо - з так званого сапуна 4Т двигунів відводиться назовні надлишок оливи. Просто через трубку можна виводити на "вулицю", але воно таки бруднить літачка. Тому - девайс:







Одягаємо капота (який вже має "бувалий" вигляд) - все ґаразд.





А ще, бонусом, отримуємо кращий обдув двигуна! Ребра охолодження тепер стоять в потоку більш чітко.



На кролевецькій зльотці цей "комплекс змін" сьогодні пройшов вельми успішні випробування.









Після двох польотів бачимо тільки декілька краплин оливи знизу капоту, що - просто чудово!



Тому - знову дозволимо собі келишок зимного biggrin

 
ZENITEДата: Суббота, 22.08.2020, 18:34 | Сообщение # 37
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline
Город: Шостка
Дата регистрации:
23.05.2014
"Край, мій рідний край..." (пісня).

Роздивляючись мапу, де позначені всі діючі та закинуті зльотки, несподівано для себе побачив ще один майданчик, так би мовити "в кроковій доступністі" - Горіхове біля КролеЕця.
Мапи Гугля видали від моделкі до майданчика 58,9 км та 52 хвилини їзди. Ну... і як я не міг на те подивитися???

До КролЕвця дорога зараз супер, далі ще менше 10 км - така собі... їхати можна, але не 120 cool . Якщо машинку і себе трохи берегти...

Доїхав.

Стандартна сільхоз-зльотка - десь 450 м завдовшки та метрів 20 завширшки.
Останній раз літак тут злетів мабуть років 30 тому sad . Чи більше...





Зараз зльотка поступово затягується травичкою, як і в КролЕвці, власне. Але там, мабуть, більше іздять автоаматори, тому з одного краю метрів 40 досить чисто. Тут - вочевидь тільки їздить час від часу сільгосптехніка, тому вздовж зльотки більш-менш пробита від трави смуга десь 5 метрів завширшки.

Одне гарно - "тиша навкруги, сплять ліси, луки" (пісня)... Нікого нема, ніхто не заважає. Втім, шматочок на кінці смуги виявився досить придатним для польотів.



Хоча, якщо не розрахувати швидкість, то можна викотитися за межі смуги та м'яко ткнутися носом biggrin .



Взагалі - мені сподобалось. Смуга розташована трохи на пагорбі, навкруги мальовничий краєвид... Нікого немає.. а, писав вже про це smile ... І доїхати просто. Хвилин за 45 вийшло.



І - традиційно - потішити себе келишком зимного.

 
ZENITEДата: Понедельник, 24.08.2020, 14:12 | Сообщение # 38
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline
Город: Шостка
Дата регистрации:
23.05.2014
Під час крайньої посадки всеж-таки розвалилася ступиця бюджетного колеса, а на інший виявлено тріщини, що підтвердило - такі колеса не радится застосовувати для досить важких моделей.
Замовив на АЛІ колеса з дюралевою ступицею, як були на LAZY ACE. Тому, тимчасово, цей MOTH MINOR буде стояти в ангарі та чекати на нові колеса.
Хоча - спробую склеїти "цапокрином" і перевернути та ще постоять?

 
ZENITEДата: Воскресенье, 06.09.2020, 17:24 | Сообщение # 39
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline
Город: Шостка
Дата регистрации:
23.05.2014
Як і було заплановано - сьогодні "недільні" польоти на ЗПС "Смяч".
Наліталися гарно, практично до несхочу smile . Погода чудова, вітер майже ідеальний - що ще треба для повного щастя? Може тільки більшу компанию cool ??
З нового - що буде цікаве в контексті теми - здійснювалися перші посадки з випущеним гальмівним щитком. Вдало. Швидкість помітно менша. Щиток міксується з рулем висоти, звісно... Також за умови відсутності PU-колес, які ще десь везе пошта, тимчасово вирішив поставити колеса тогож діаметру, але з звичайної мікропорки. Просто було цікаво - наскільки вони протримаються. Так от - стоять! Може, звісно, якість зльотки та швидкість приземлення ґрають ролю, але - після трьох польотів помітних змін не побачив! Стоять!

P.S. Крім "Moth Minor" політав ще на своїй "черговій" дранці "Fancy".



















 
истребительДата: Вторник, 12.01.2021, 02:11 | Сообщение # 40
Знакомый
Группа: Проверенные
Сообщений: 81
Статус: Offline
Город: Шостка
Дата регистрации:
17.06.2014
дуже корисна фотосесія, буду мати її за робочу шпаргалку biggrin
 
  • Страница 3 из 3
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
Поиск:


SHOMOD "сайт шосткинских моделистов" © 2024Бесплатный хостинг uCoz
Вверх