Одного весняного ранку
|
|
ZENITE | Дата: Понедельник, 31.12.2018, 18:16 | Сообщение # 1 |
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline Город: Шостка Дата регистрации: 23.05.2014
| Кажуть, що на Новий рік дарують одне одному дарунки... або ж сам собі . Нехай тоді це буде мій дарунок вам.
Отже, нова свіженька тема про побудову чергового літачка, схожего на копію. Багато чого всім відомого може бути пропущене, втім, сподіваюсь на ваше розуміння.
Як завжди, робота починається з того, що в руках з'являється певний свебіж... отже - знову час різати та шкурити бальзу, хоча іноді це може бути ознакою, що треба з'витися до дерматолога . Озирнувшись навколо себе - овва, як ще багато чого бажалося б зробити, часу на все не вистачить, треба щось таке ляльково-швиденьке, хочь і розумію, що дехто буде ґлузувати.
Ну, то таке, починаємо з опрацювання креслень, друкуємо шаблони крила та дещо допоміжне і пиляємо все з триміліметрової фанери, звісно вручну:
Потім в пакетах настругуємо нервюр та потроху вже вимальовується кістяк крила:
|
|
| |
ZENITE | Дата: Среда, 02.01.2019, 14:34 | Сообщение # 2 |
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline Город: Шостка Дата регистрации: 23.05.2014
| Здається мені, що наші експерти вже давно визначили, що то за простенький прототип вибраний для копіювання . Треба сказати, що ті самі девайси на крилах досить попили крові при виготовленні... І, думаю, ще поп'ють при обтяжці . Втім, додам ще фото напрацьованого кістяку лівої консолі. На нервюри застосовано бальзу 2,5 мм, полки нервюр та інша зашивка - бальзою 1,5 мм. Все на ПВА Д-три.
|
|
| |
ZENITE | Дата: Четверг, 03.01.2019, 20:23 | Сообщение # 3 |
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline Город: Шостка Дата регистрации: 23.05.2014
| Отже – Druine Turbulent. Літак, створений в 50-х роках талановитим французьким конструктором Роже Дрюеном (Roger Druine), який помер в 1958 році, у віці всього 37 років, але за своє коротке життя цей француз прославився як талановитий конструктор легких літаків для домашньої збірки, в основному з вироблених їм наборів деталей. Деякі з його літаків також випускалися в Британії фірмою "Rollason Aircraft and Engines Ltd" і в Західній Німеччині фірмою "Flugzeugbau Stark". Три найвідоміших літака Дрюена - одномісний Druine D.3 Turbulent, двомісний D.5 Turbi з тандемним розташуванням екіпажу і двомісний D.6 Condor, у якого екіпаж сидів пліч-о-пліч, - були виконані за схемою свободнонесущего нізкоплана. Шасі трехстоечное з хвостовим костилем, хоча були й варіанти з поплавковим шасі.
D.3 мав дуже просту дерев’яну конструкцію з плоскими бортами фюзеляжу і напівкруглої верхньою поверхнею - до і за відкритою кабіною пілота. Вертикальне оперення складалося з маленького кіля і великого керма напряму з аеродинамічною компенсацією. Крило з невеликим поперечним V мало однакову товщину і хорду і злегка закруглені законцовки. На ньому були встановлені елерони, закрилки були відсутні. Стійки основного шасі представляли собою V-подібні ферми, що кріпилися до нижніх лонжеронів. Літак міг оснащуватися лінійкою силових установок повітряного охолодження, найпопулярнішою з яких був автомобільний двигун Volkswagen об'ємом 730 см3 і потужністю 25 або 35 л. с. (19 або 26 кВт). Льотні характеристики типового D.3 з двигуном Ardem 4 C02 (доопрацьований Volkswagen) в 30 л.с. (22 кВт) становили: розмах крила - 6,55 м, довжина - 5,25 м, максимальна швидкість 175 км/год, крейсерська швидкість - 150 км/год, скоропідйомність 180 м/хв і тривалість польоту 4 год 30 хв. Rollason Aircraft & Engines Limited у Великій Британії випустила 29 заводських літаків D.31 і три моделі D.31A з посиленим лонжероном крила, щоб отримати повний британський сертифікат льотної придатності.
Вибір прототипу для моделювання не така проста справа. Як вчить життя – для створення гарної документації, що справила б враження на бригаду суддів-оцінників та додала б декілька плюсів на вашу користь в їхніх очах, треби вибирати прототип, який є вживу в музеї або ще літає. На такі літаки в «світовому павутинні» можливо нарити удосталь кольорових фото, які і складають практично основу документації, що надається на змаганнях. Також не треба забувати, що завдання стоїть – довести проект до льотного стану в мінімальні строки, які обмежені лімітом умовно вільного часу зимової сплячки. Тому – прототип простий; пряме крило та не складне оперення; шасі, що не прибираються; відкритий кокпіт, який дає змогу обмежитись в виготовленні тільки козирком; невелика кількість зовнішнього деталювання. Якщо повернутись до героя цього оповідання, то цих літачків доволі багато літає по всьому світу і досі. А в британському клюбі «Tiger Club» звили гніздо їх аж п’ятеро, періодично підіймаючись в повітря індивідуально та гуртом на всіляких авіашоу.
Ось з цієї п'ятірки і вибрана пташка для майбутнього копіювання – знайомтесь: ROLLASON D31 DRUINE TURBULENT G-ARBZ в цьому забарвленні!
|
|
| |
ZENITE | Дата: Суббота, 05.01.2019, 16:50 | Сообщение # 4 |
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline Город: Шостка Дата регистрации: 23.05.2014
| Рухаємось далі в виготовленні крила...
|
|
| |
ZENITE | Дата: Понедельник, 07.01.2019, 09:08 | Сообщение # 5 |
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline Город: Шостка Дата регистрации: 23.05.2014
| І вже щось вимальовується ...
|
|
| |
ZENITE | Дата: Среда, 09.01.2019, 21:02 | Сообщение # 6 |
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline Город: Шостка Дата регистрации: 23.05.2014
| Ще трошки звіту по крилу.
Центроплан. Фіксація крила до фюзеляжа - спереду цей виступ з 6 мм фанери, ззаду планується два пластикових гвинта М6.
Погляд знизу - ще буде дошито середину.
Люки серв та кабанчик елерону. Кабанчик застосовано стандартний, можливо доведеться його трохи опиляти.
Середина центроплану знизу. Фанерні "закладні" з 5 мм фанери - для кріплення основних елементів шасі. В кутку видно "вуха", до яких буде кріпитися, так би мовити, "амортизатор". Рурочки для коктейлю дозволять елеґантно зробити вихід дротів від серв елеронів.
Рурочки для дротів серв елеронів - чого б себе не побавити національними кольорами ?
З крилом - майже все...
|
|
| |
ZENITE | Дата: Пятница, 11.01.2019, 22:44 | Сообщение # 7 |
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline Город: Шостка Дата регистрации: 23.05.2014
| Робимо стабілізатор...
На роздруковане креслення розкладаємо елементи набору, промазані клеєм та прибиваємо "гвіздками".
Поки клей висихає створюємо елемент керування рулем висоти - стара та перевірена часом ще на кордових надійність .
Від'окремлюємо руль висоти
Робимо отвори під скобу керування та вклеюємо її туди на епоксі. Нерозрізані половинки руля є запорукою того, що після полімерізації смоли будемо мати половинки, чітко позиціоновані на вісі керування.
|
|
| |
ZENITE | Дата: Воскресенье, 13.01.2019, 19:43 | Сообщение # 8 |
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline Город: Шостка Дата регистрации: 23.05.2014
| Ну, ось і підсумки . Товщина виробу - 11.5 мм. Здається, що досить.
|
|
| |
ZENITE | Дата: Понедельник, 14.01.2019, 21:17 | Сообщение # 9 |
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline Город: Шостка Дата регистрации: 23.05.2014
| Поки десь сохне клей, можна попрацювати з дротом. Тобто - починаємо виготовлення шасі. Все досить просто - пружинній дріт 3 мм завтовшки гнемо під різними кутами, в закладних просвердлюємо отвори, вкручуємо до отворів шурупи, шо притискають цей самий дріт накладками з "люмінію" . Потім ці дві вітієватих фігури з дроту сполучаємо між собою та паяємо. І, таки ТАК, треба попередньо попрацювати з кресленнями, щоб була уява, як гнути фігури з дроту . На фото можна побачити підсилюючу стрічку з склотканити, що охоплює крило в місцях контакту з фюзеляжем.
|
|
| |
ZENITE | Дата: Вторник, 15.01.2019, 21:57 | Сообщение # 10 |
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline Город: Шостка Дата регистрации: 23.05.2014
| А ось і клей вже висох, маємо кіля з рудером
|
|
| |
ZENITE | Дата: Среда, 16.01.2019, 23:24 | Сообщение # 11 |
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline Город: Шостка Дата регистрации: 23.05.2014
| Тим часом трохи помучаємося далі з шасі. Така собі народилося імітація амортизатора.
|
|
| |
ZENITE | Дата: Пятница, 18.01.2019, 08:38 | Сообщение # 12 |
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline Город: Шостка Дата регистрации: 23.05.2014
| Шасі отримали "штанці" . Думки, як їх простіше зробити, ці краплевидні в перерізі обтічники, виродилися в таке... На амортизаторах - то просто обгорнуто електрокартоном 0,3 мм, та склеєно. На стійках з дроту - Виточено з деревини втулки, довжиною по десь 8 мм, з внутрішнім отвором під діаметр дроту. Потім втулки розколюються навпіл і склеюються ціакрином вже на своїх місцях на дроті (зверху та знизу майбутнього обтічника). А вже на цих втулках роблено, як раніше на амортизаторах . Ну, електрокартон вкрито шаром АК-20, трохи шлифонуто і ґрунтовано, звісно...
|
|
| |
ZENITE | Дата: Пятница, 18.01.2019, 23:37 | Сообщение # 13 |
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline Город: Шостка Дата регистрации: 23.05.2014
| Скільки себе не умовляти, але треба братися до фюзеляжу.
Вивчення фото дає інформацію, що фюзеляж виглядає, як пласкі бокові поверхні з пласким також низом і класичним гаргротом. Власне - нічого дивного та незвичного, все досягається класичними олдскульними технологіями ("old school" - "стара школа", мається на увазі старі перевірені технології, що застосовувалися в авіамоделюванні ще з 40-х років минулого сторіччя). Можливо раніше я б почав конструювати якусь ферму, та на такому розмірі вирішив, що бокові стінки з бальзи 3 мм завтовшки буде досить. Додамо ще зверху по краю стрингер з сосни 3х5 мм, а знизу буде 3 мм фанерне підсилення до кінця крила. Гаргрот з бальзовими стрінгерами та зашитий 1,5 мм бальзою. Втім, там є така собі невеличка проблема - він (фюзеляж, хто забув ) дещо звужений до носу. Тобто - треба якось вигнути бокові поверхні спереду на досить незначній відстані. Хоча і вигин цей невеликий - десь міліметрів на 10...
Хоча колупання в носі в похилому віці може привести до непередбачуваних наслідків, але спробуємо не перевести матеріал на сміття - на бальзові стінки наклеєно стрингер та фанерне підсилення, все це на місці, яке потребує вигину, рясно полите свіжезвареним окропом, покладене на підкладки, які імітують висоту вигіну та притиснуто сталевою "цеглиною". А щоб життя медом не здавалося, то ще й прижарене за допомогою рефлектора.
Вгадайте, що вийшло ...
|
|
| |
ZENITE | Дата: Воскресенье, 20.01.2019, 21:29 | Сообщение # 14 |
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline Город: Шостка Дата регистрации: 23.05.2014
| Отже, боковини маємо, тепер трохи довелося попрацювати з внутрішнім наповненням.
|
|
| |
ZENITE | Дата: Понедельник, 21.01.2019, 20:12 | Сообщение # 15 |
Житель сайта
Группа: Администраторы
Сообщений: 1347
Статус: Offline Город: Шостка Дата регистрации: 23.05.2014
| Діватись нікуди, треба збирати до купи. Власне - нічого невідомого, треба тільки контролювати, щоб не було перекосу на одну з сторін. Та перпендікулярність, де вона потрібна .
Хоча ніхто не взяв участі в конкурсі "вгадайте що вийшло", та одну з відповідей можна побачити на наступній світлині - вигін бокових стінок вийшов приємно-еротичним та співпадає з задумкою та кресленнями. А друга відповідь та і залишиться невгаданою ... Стик боковин з мотоштангоутом (чув ще таке модне слово "файервол", здається...) буде підсилено трикутними в перерізі сосновими брусками.
І можна вже притулити до зародку фюзеляжа крило... Для милування, звісно .
Розкинув крильця літачок!
|
|
| |
|